fredag 16 oktober 2009

En liten regnig fredagshälsning till er därute! Jag sitter och dricker sista koppen av mitt underbara zoegakaffe och håller på att förfärdiga en klänning till gullungen min. Hon sover så gott i ösregnet.
Vill ni veta nåt om huset också, så kan jag säga att det är mycket huvudbry för oss just nu med det. Vi träffade arkitekten i tisdags och han hade många mycket intressanta idéer. Men nu måste man ju börja ta ställning till en massa saker, som; Behöver vi verkligen dryga tvåhundra kvadrat? Är kök eller bastu viktigare att ha på bästa stället? Ska vi satsa pengarna i tak, extra skorsten, uppvärmning eller nåt annat? Vad är det ultimata vi vill ha? Och ännu har vi inte sett nån eldskrift på väggen som berättat det för oss. Inte heller har vi haft många att bolla tankarna med. (Var är Ni?) Dessutom är jag arma förkyld så jag har huvudvärk ändå... Men trevlig helg på er! Om det är nån som är villig att komma med tankar (eller eld) så får ni gärna komma in på en kaffe. Jag kommer inte att lägga ut ritningar här ännu.

3 kommentarer:

  1. Vi är i Esbo! Bara att lasta in ritningar och Signe i bilen och komma hit och börja bolla! (el ta med ritningar till Åland då vi ses där om några veckor)

    SvaraRadera
  2. Halloo!
    Lämnar bara ett litet avtryck och tackar för besöket. Blir skoj att följa er renovering av det uuuunderbara huset!
    Kram, Susanna

    SvaraRadera
  3. halloj!
    åh vad spännande med riktigt huvudbry o att ni träffat arkitekten. men jag kan tänka att det är jobbigt, tyckte det var knepigt att bara få ihop ett kök:)

    vi kunde gärna ta en kaffe, har tyvärr inte mycket erfarenhet av att renovera hela hus, men jag bollar gärna så gott jag kan. vi kan ju höras via den där kännykkän.

    allt gott!
    S

    SvaraRadera