måndag 21 september 2009

Farligheter

Markus och pappa tog ut golvet från vardagsrummet igår kväll. Jag och Signe var också i Sundom men vi gick på skogspromenad och plockade ljung och kråkris till en dörrkrans. Sen cyklade jag ner till huset för att titta hur det gick. Jag hann bara parkera cykeln så hör jag en smäll och sen Markus som skriker. Pappa ser att jag kommer och ropar efter mig. Jag slänger kameraväskan och springer in för att hitta Markus sittande gränsle över en stock över källaren, han ser nästan avsvimmad ut. Dock orkar han jämra sig lite.Springer fram för att hjälpa pappa lyfta honom från stocken, hjärtat i halsgropen, redan funderandes på icke kommande barn... då han själv stiger upp skrattandes och konstaterar att ok, jag prioriterar i alla fall honom före kameran som jag hade slängt i smutsen. -Tack för den!

3 kommentarer:

  1. jag tycker ni ska rigga upp er karaokemaskin i huset så blir arbetsglädjen större!

    SvaraRadera
  2. Akta familjelyckan, Markus!!

    Skoj! Visste inte ni hade en blog! Råkade hitta den via ett antal andra österbottniska bloggar (hade lite hemlängtan idag..)

    "Så mycket Lina bakgrundstapeten är" var det första jag tänkte när jag fick upp er sida:)

    Lycka till med huset! Det kommer att bli hur fint som helst med er som renoverare o senare inredare..mmmm! O byn huset ligger i är ju inte heller så dum;) Ser fram emot att se det live-kanske först nästa sommar?

    Kram från Pampaspuman af Umeå

    SvaraRadera
  3. Kul att du hittat hit Pampaspuman! Och vi ser fram emot besök när som helst! Kram till dig med!

    SvaraRadera